Jumat, 14 Februari 2014

Ibu Jual Dua Anak di Facebook Demi Selamatkan Kekasihnya

AMERIKA Syarikat :Seorang wanita AS cuba menjual kedua anaknya di Facebook untuk mengumpulkan wang demi menyelamatkan kekasihnya dari penjara.

Ibu dua anak itu bernama Misty Van Horn (22), asal Oklahoma. Ia ditangkap akhir minggu lalu setelah dipercayai memperdagangkan anak di bawah umur melalui laman jejaring sosial Facebook.



Kepada pengguna Facebook, Van Horn berulang kali menawarkan puterinya yang masih berusia 10 bulan seharga $ 970 Dia juga menawarkan pakej sebesar $ 3890 untuk mendapatkan puteri dan anak keduanya berusia 2 tahun.

Menurut media setempat, Van Horn sedang membicarakan penjualannya itu kepada seorang wanita di Fort Smith, Arkansas.

“Datang saja ke Sallisaw, itu hanya berjarak 30 minit dan saya akan memberikan semua ‘barang-barangnya’ dan membiarkan kalian memiliki mereka selamanya untuk $ 1000,” kutipan pesan Facebook VanHorn kepada seorang wanita di Fort Smith, polis  melaporkan, seperti dilansir ninemsn.com.

Beruntung aksinya itu bertinjauan tercium oleh polis setempat, dan kedua anak-anaknya kini berada dalam pengawasan pelayanan asasi manusia. Sementara sang ibu mendekam di penjara.

0 komentar:

Posting Komentar